Bon dia! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marnix Jansen - WaarBenJij.nu Bon dia! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marnix Jansen - WaarBenJij.nu

Bon dia!

Door: Marnix

Blijf op de hoogte en volg Marnix

19 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon dia! Goedemorgen!

Inmiddels zit ik alweer 2,5 week op Curaçao en kan ik wel stellen dat ik hier aardig kan wennen. Het weer is hier altijd goed en ondanks de hoge temperatuur van 31 a 32 graden maakt de constante wind over het eiland het zeer aangenaam leven hier! Alleen mijn huid kan nog niet echt wennen aan de felle Caribische zon, ik blijf verbranden en het spreekwoord "Vandaag een tomaatje, morgen een chocolaatje" gaat nog niet echt op, maar er is nog tijd genoeg om bij te kleuren!

Op Curaçao is er elke avond wel een beachclub waar er feest is, uitgaan kan dus elke avond. Echter als je de volgende dag weer enigszins fris op stage wil verschijnen is het handig om het niet al te laat te maken...

Inmiddels ben ik alweer een stuk verder gevorderd met mijn onderzoek, ik heb het park leren kennen en met enkele permanente bewoners gesproken. Alle diverse inzichten hebben mij voldoende input gegeven om tot een goede enquête te komen en het plan is dan ook om eind deze week/begin volgende week de enquêtes af te nemen bij de bewoners. Dit zal nog een hele klus worden gezien het grote aantal bewoners. Het is heel interessant om van de bewoners te horen hoe zij dingen ervaren, uiteraard kan ik hier geen details geven in verband met vertrouwelijkheid.

Om straks na de zomer nog wel het niveau van heren 2 aan te kunnen heb ik maar eens uitgezocht of er hier op het eiland ook gewaterpoloëd wordt. Bij de Sharks heb ik nu twee keer meegetraind, donderdag en zaterdag, en naast de gezelligheid wordt er ook serieus gezwommen en waterpolo gespeeld. Goede mogelijkheid dus om ook hier te kunnen blijven poloën. Toevallig speelt bij de Sharks ook nog een oud teamgenoot van mij, Suahr (Suarez), waarmee ik bij Swol nog een seizoen heb gespeeld voor hij weer terug ging naar de Antillen. In augustus gaat team Curaçao naar een toernooi op Trinidad en wie weet kan ik meegaan, het schijnt in ieder geval één groot feest te zijn.

Komend weekend ga ik naar het prachtige Klein Curaçao met parelwitte stranden. Met de huisgenoten en anderen gaan we daar dan ook overnachten op het onbewoonde eiland (op een onbewoond eiheeeilandd).

Ik ga daar veel foto's maken en die zal ik dan volgende week online plaatsen!

Tot ziens! Kumindmetu,

Marnix Jansen

  • 19 Mei 2014 - 21:24

    Jet:

    ziet er goed uit en klinkt erg leuk!
    Spannend om zelf een onderzoek op te zetten, mensen te ontmoeten.

    Geniet ervan, we app-en en skypen!

    dikke kus,

    Paps en Mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marnix

Voor mijn minor International Management and Exploration breng ik vanaf 2 mei vier maanden door op het prachtige eiland in het Caribische gebied; Curaçao!

Actief sinds 07 Mei 2014
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 2573

Voorgaande reizen:

02 Mei 2014 - 22 Augustus 2014

Stage op Curaçao

Landen bezocht: